Vyhledat
  • Lenka Petríková

Tapiokový puding (bez lepku, bez mlieka,bez vajec)

Aktualizováno: zář 17

Dnes by som vám rada predstavila recept na trošku netradičný, ale chutný - tapiokový puding. Ak vy alebo vaše deti dodržiavate Autoimunitný protokol, tak si ho určite vyskúšajte pripraviť. Či už len tak na desiatu alebo na cesty. A ak autoimunitný protokol nedodržiavate, ale radi skúšate nové chute, tak recept bude vhodný aj pre vás.


Hlavnou ingredienciou v recepte je tapioka – resp. tapiokové perly. Bežne ich už dostať kúpiť v supermarketoch alebo v obchodoch so zdravou výživou. Predtým, ako vám napíšem recept na tento chutný dezert, napíšem vám niečo o tapioke nakoľko asi väčšina z vás túto potravinu nepozná. Tapioka nie je naša potravina a napriek tomu, že som zástancom lokálnych potravín a surovín, tak výnimocčne aj ja použijem v kuchyni cudziu potravinu. Hlavne ak máme niekam cestovať a potrebujem urobiť na cestu jedlo, ktoré vydrží a z ktorého môžu deti fungovať dlhšiu dobu.

Tapioka sa získava z hľúz manioku, ktoré pôvodom pochádzajú z Brazílie. Tapioku nájdeme v rôznych formách. Vyrába sa znej múka, vločky, perly a pod. Najčastejšie sa však tapioka používa práve vo forme periel.

Nakoľko tapioka neobsahuje bežné alergény, je vhodná pre tých, ktorí majú problém s potravinovými alergiami či intoleranciami. Vhodná je pre všetkých, ktorí majú alergie na orechy, prípadne semená a lepok.

Tapioku môžeme považovať za ľahko stráviteľnú. Je teda vhodnou potravinou pre tých, ktorí trpia na IBS alebo majú iné problémy s trávením.

1 šálka tapiokových periel dodá telu cca 540 kalórií, takže je vhodná pre tých, ktorí sú chudí a potrebujú pribrať.

Tapiokové perly obsahujú aj vápnik a teda sú vhodné pre tých, ktorí nepríjmajú zo zdravotných dôvodov dostatok vápnika zo stravy

Tapiokové perly obsahujú aj železo, takže sú vhodné pre tých, ktorí trpia na anémiu (tá je však vo väčšine prípadov spôsobená práve tzv. prepustným črevom a v prvom rade je dôležité zahojiť črevo).


Ingrediencie:

  • 100g tapiokových periel

  • 1/2 hrnčeku mlieka (kokosového)

  • sladidlo podľa chuti - môžeme vynechať (napr. med alebo javorový sirup)

  • ovocie podľa tolerancie (čučoriedky, maliny)

  • škorica, vanilka alebo karob na dochutenie


Postup:

Tapikové perly nasypeme do hrnca a zalejeme vodou približne do výšky cca 1/2cm nad perly a necháme namočené ideálne celú noc.

Ráno k perlám pridáme mlieko a dochutíme sladidlom či škoricou. Ja nepoužívam sladidlo, ale puding dochutím nastrúhaným jablkom. Varíme na miernom ohni do úplneho zhustnutia.

Keď je puding hustý a perly rozvarené, tak puding nalejeme do miesiek. Necháme vychladnúť a podávame s ovocím.






Tip: tapioku neodporúčam ľudom, ktorí dodržujú nízkosacharidové stravovanie a tým, ktorí majú problém s hladinou cukru v krvi.


Ak vás zaujíma téma Autoimunitného protokolu, pridajte sa do facebookovej skupiny venujúcej sa tejto problematike. V tom prípade, že si neviete zostaviť stravovací režim v rámci dodržiavania Autoimunitného protokolu, tak nahliadnite do mojich služieb. Ako prvá na Slovensku som získala certifikát oprávňujúci ma pracovať s klientmi v rámci Autoimunitného protokolu.



128 zobrazení0 komentář

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše